Montage, reparatie en service

Bij Vendlet bieden we natuurlijk hulp bij de installatie, reparatie en service van onze VENDLET-systemen. We hebben een aantal bekwame servicetechnici in het hele land die klaar staan om naar je toe te komen.
Meer informatie over montage, service en reparatie van Vendlet's hulpmiddelen vind je op deze pagina.

Montage en herinstallatie van VENDLET-systemen

Het VENDLET-systeem is compatibel met de overgrote meerderheid van de bedden die in de Nederlandse gezondheidszorg worden gebruikt. Net als bij de combinatie van bed en matras is het echter ook noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de montage van VENDLET voldoet aan de eisen van de medische richtlijn.

Hoe het VENDLET-systeem moet worden gemonteerd, hangt af van het individuele bed en van het matras van de cliënt. Sommige bed- en matrascombinaties vereisen dat het VENDLET-systeem met afstand-houders of andere speciale beugels wordt gemonteerd.

Bij onjuiste montage kunnen fouten optreden bij gebruik van het VENDLET-systeem. Dit kan de levensduur van het product verkorten en ervoor zorgen dat je niet het optimale uit je VENDLET-systeem haalt.

Daarom kan het een voordeel zijn om onze servicetechnici de montage en demontage van de VENDLET-systemen te laten verzorgen. Dit is bijvoorbeeld van toepassing als een systeem van de ene cliënt naar de andere moet worden overgebracht.

Op deze manier ben je er zeker van dat het VENDLET-systeem gemonteerd is in overeenstemming met de geldende regels en wetten.

Reparaties

We staan altijd klaar om te helpen bij eventuele schade en storingen aan onze hulpmiddelen. Neem telefonisch contact met ons op via 085-1300710 zodat we zo snel mogelijk een servicetechnicus naar je kunnen sturen.

Dat kun je zelf doen
Indien je problemen ondervindt met een VENDLET V5S-systeem, kun je proberen het systeem te resetten. Dit doet je door de bovenste twee toetsen op de handbediening tegelijkertijd ingedrukt te houden totdat het systeem stopt met piepen. Zie onze videogids voor meer instructies over het resetten.

Als het systeem dan nog niet werkt, neem dan contact met ons op en we sturen onze servicetechnicus zo snel mogelijk bij je langs.

Service van VENDLET-systemen

Een VENDLET-systeem moet eenmaal per jaar worden nagekeken. De inspectie zorgt ervoor dat de elektrische onderdelen van het product veilig werken volgens de norm (EN60601-1). Daarnaast zorgt de inspectie ervoor dat het product een lange levensduur heeft.

De meeste servicecentra van onze dealers beschikken over de vaardigheden om het onderhoud zelf uit te voeren, maar in toenemende mate kiest men ervoor een serviceovereenkomst met ons te sluiten, mede door de MDR-wetgeving.

Het voordeel je VENDLET-systemen door ons te laten onderhouden is:

  • Snelle identificatie van mankementen
  • Advies over de beste oplossingen
  • Diepgaande kennis van het product
  • Optimale werking van je systemen
  • Extra trainingsmoment direct betrokken medewerkers.

We kunnen doorlopend service verlenen, zodat we, in het geval van herinstallatie en reparaties, service uitvoeren als er minder dan 3 maanden is voor het eerstvolgend onderhoud.

We kunnen ook eenmaal per jaar onderhoud verrichten. In dat geval moet je ons eenmaal per jaar een overzicht sturen met de locaties van je VENDLET-systemen. We zullen vervolgens zelf met de betrokken locaties afspraken maken.

We kunnen geen onderhoud verrichten op systemen die niet in gebruik zijn en zich bijvoorbeeld in servicecentra van onze dealers bevinden.

Wanneer je zelf het onderhoud wenst uit te voeren, dien je je ervan bewust zijn dat het onderhoud verricht wordt door een persoon met een relevante opleiding.

 

Wordt gecontacteerd

Wanneer je meer informatie wenst over service, reparaties of installatie van VENDLET, vul dan onderstaand formulier in en wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Neem voor noodreparaties altijd telefonisch contact met ons op via 085-1300710